maandag 21 maart 2016

HAAKPATROON MONSTERVRIENDJE

HAAKPATROON MONSTERVRIENDJE



Dit patroon mag niet worden verkocht. Mocht je mijn patroon gebruikt hebben en je werk ergens willen showen dan zou ik het fijn vinden als je er een link bijzet van mijn blog. 

WAT HEB JE NODIG?
Restjes katoen in 2 kleuren
Haaknaald 2,5
Vulling
Stukje zwart vilt of 2 kleine knoopjes
Stukje wit vilt
Naald
Textiellijm



Dit patroon wordt gehaakt in spiraal dus zonder de toeren te sluiten. Tussen de haakjes staat hoeveel steken de toer bevat. Je begint aan de onderkant van het monster met het haken van een ovaal.

Ik heb op de kin van het monster hier en daar wat wratten gehaakt met de bobbel steek. In plaats van een vaste haak je dan 4 onafgemaakte stokjes in 1 steek en daar
haal je je draad in 1x doorheen, Daarna ga je verder met vasten. Dit staat verder niet in het patroon beschreven maar kan je naar eigen inzicht plaatsen.



LIJF MONSTER HAKEN
Kleur A
1. Haak een ketting van 24 lossen, 1v in de 2e losse vanaf je haaknaald, 22v, (ga het bochtje om en haak verder aan de andere kant van je ketting) 2v, 21v, 2v in de laatste steek (48v) Nu heb je een ovale bodem gehaakt. Het kan zijn dat je haakwerk wat krom gaat trekken maar je kan gewoon doorhaken. Dat komt later weer goed.
2. 48v alleen in de achterste lussen
3 t/m 13. 48v door beide lussen haken.
14. 2v, wissel van kleur bij de 2e v naar kleur B, 24v in alleen de achterste lus, 22 v door beide lussen. (48v)
15 t/m 23. 48v
24. 6v, 2v samen haken, herhalen
(42v)
25. 5v, 2v samen haken, herhalen (36v)
26. 36v
27. 4v, 2v samen haken, herhalen (30v)
28. 30v
29. 3v, 2 v samen haken, herhalen (24v)
Vul het monster nu op
30. 2v, 2v samen haken, herhalen (18v)
31. 1v, 2v samen haken, herhalen (12v)
Verder opvullen
32. 2v samen haken, herhalen (6v)
Haal de draad door de overgebleven 6 steken en hecht de draad af.



HOORNTJE haak er 2
1. (Kleur B) Magische ring met daarin 6 vasten (6v)
2. 6v, verander bij de laatste v van kleur)
3. (Kleur A) 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (8v)
4. 8v, verander bij de laatste v van kleur
5. (Kleur B) 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen  (10v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen, (12v), verander bij de laatste steek van kleur
7. (Kleur A) 5v, 2v in de volgende v haken, herhalen (14v)
8. 14v
Laat een lange draad achter, vul de hoorntjes op en haak de hoorntjes vast op het hoofd. Je kan met 2 steekjes aan de linkerkant van de hoorntjes zorgen dat ze wat krom gaan staan.



LIP
Ter hoogte van toer 14 (het deel waar je alleen in de achterste lussen hebt gehaakt) hecht je nu je kleur A aan. Haak in de 26v van toer 14 een vaste waardoor je een lip creëert.

BUIDELTJE OP RUG
Dit is een rechthoekig zakje waar je het koekje/snoepje in kan doen. Dit lapje haak je door je werk te keren en dus niet in een spiraal.
1. (Kleur A) Haak een ketting van 22 losse, 1v in de 2e losse vanaf de haaknaald, keerlosse (21v)
2 t/m 11. 21v let op dat je na de 21v bij iedere toer een keerlosse haakt
Verander naar kleur B
12 t/m 13. 21v let ook weer op de keerlosse
14. 2v samen haken, 19v, keerlosse
15. 2v samen haken, 17v
Afhechten
Het buideltje naai je vast aan de achterkant van je monster.

 


Nu kan je de oogjes knippen uit het vilt. Het linkeroog heeft een diameter van 3 cm en het rechteroog een diameter van 2 cm en de zwarte pupillen zijn 0,5 cm.
Deze kan je met textiellijm op je haakwerk plakken. Je kan de witte ogen natuurlijk ook haken en als pupillen knoopjes gebruiken.
Knip van wit vilt nog een tand en plak deze onder de lip.





 Wratten haken:







46 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze grappig :) Bedankt voor het delen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, bedankt voor het delen van het patroon. Misschien dat ik 'ze' ook nog wel eens ga maken.
    groetjes van Yvonne
    http://madebyvon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Wat een leuke monsters zijn dit. Ga ik ff pinnen dan kan ik ze later misschien eens gaan haken, lijkt me een geweldig leuk cadeautje.
    dank je wel voor het patroontje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die zijn zalig!!!! :-)
    Echte koekiemonsters.
    Dank je voor het patroontje.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerds!
    Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuke patroon leuk voor traktatie voor school
    Bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk, zij die!!! Dank je wel voor het delen van het patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke monstertjes. Beetje stoer, beetje lief én leuk door de extra verrassing. Bedankt voor het delen van dit gave patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keileuke monstertjes, die gaan beslist in de smaak vallen! Dankjewel voor het patroontje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Mijn dochter is in december jarig, ruim tijd dus om alvast aan de traktaties te beginnen. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat zijn ze leuk! bedankt voor het delen van je patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze zijn gaaf! Die gaat bij (bijna 3jarige) zoontje flink waarderen! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze zijn wel erg leuk. Gelukkig is het nu vakantie, dus meer rust om te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank voor het patroon! Met veel plezier 19 stuks gehaakt voor afscheid op de kinderopvang van mijn jongste dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg bedankt voor het leuke patroon. Ik vroeg me af welke textiellijm je gebruikt? Ik heb namelijk die niet goed plakt dus nu naai ik het vilt maar vast.
    Mijn zoontje helemaal blij gemaakt met een mobster voor zijn verjaardag 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg bedankt voor het leuke patroon. Ik vroeg me af welke textiellijm je gebruikt? Ik heb namelijk die niet goed plakt dus nu naai ik het vilt maar vast.
    Mijn zoontje helemaal blij gemaakt met een mobster voor zijn verjaardag 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaat alles goed met je? Het is al zo lang geleden dat ik een berichtje van je zag. Hopelijk is er niets met je aan de hand.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Margaret,

      Ik ben echt geraakt door je lieve bericht. Het gaat goed hoor. Ik heb het alleen zo druk met de bestellingen dat ik geen tijd heb voor nieuwe projecten. Ik hoop snel weer iets te kunnen plaatsen. Op mijn fb site Troetels & Zo plaats ik wel foto's van mijn werk. Lief dat je even informeerd. Liefs Jessica

      Verwijderen
  18. I love it! Could you translate the pattern to english or spanish, please?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend leuk patroon, bedankt hiervoor. Dit is precies wat ik zocht voor een traktatie voor mijn dochter!!!
    Ik heb er zojuist 1 gehaakt, bij de wisseling van kleur heb ik echter de draad van de 1e kleur niet afgeknipt maar voor mijn werk bewaard. Bij het haken van de lip hoef je hiermee niet opnieuw een draad aan te hechten, maar kun je zo verder haken met de draad die er hangt. Scheelt weer een draadje wegwerken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor ee actie voor kinderen in vluchtelingenkampen zocht ik een patroontje voor een stoerknuffeltje. Deze is geweldig. Ik heb hem iets aangepast, omdat we alle knuffeltjes even groot moeten maken. Maar mijn eigen kinderen vinden hem al geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi doel! Mocht je foto's maken van het uitdelen van de monsters dan hou ik me aanbevolen.
      Groetjes jessica

      Verwijderen
  21. Hallo Jessica, ik heb je genomineerd voor de One Lovely Blog Award, ik hoop dat je het leuk vindt. Het is geen verplichting om mee te doen hoor. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      Wat ontzettend leuk! Hoef ik daar verder niks voor te doen? Behalve duimen 😊
      Groetjes Jessica

      Verwijderen
  22. Dit is ideaal!mijn kleinzoon gaat binnenkort naar de peuterklas , kan ik al langzaam de restjes katoen opmaken. Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och wat leuk zijn je monstervriendjes! Ik zal een link naar je patroon delen op mijn website. Dankjewel voor dit leuke patroon. Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt hoor, wat een toppertje ben jij, zoveel leuke patronen die je deelt!! Thnx :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe groot worden deze monsters?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk!!! Bedankt voor het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi! I made your pattern. It's very funny and useful. Ty for sharing it!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn echt heel leuk. Ik ben er nu een aan het maken om in te schatten hoeveel werk het is. Zoonlief wil ze trakteren maarja 28 kindjes in de klas oeps

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een gaaf patroontje! Ben nu bezig om ze te maken voor mijn zoontje zijn verjaardag in november��. Moet er 35 maken! Heb gelukkig hulp van zijn lieve bonus mama .

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bestaat er ook een filmpje van?
    ik ben maar een beginneling en sommige dingen snap ik niet, sorry...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Nancy, helaas niet. Woon je in de buurt van Zoetermeer?
      Groetjes Jessica

      Verwijderen
  31. I like your blog,I sincerely hope that your blog a rapid increase in
    traffic density,which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    uplay365

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hermosos ahora a tenerlo a ver si quedan hermosos como los de uds gracias por compartir el patrón !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Compliment van de dag aan iedereen hier, ik beveel Angel Investment Loans aan aan iedereen die geïnteresseerd is in het krijgen van een lening, omdat ik net een hypothecaire lening van hen heb gekregen en hun diensten snel, betrouwbaar en betrouwbaar zijn. ze zijn getest en in tegenstelling tot andere bedrijven die ik tegenkwam in de periode dat ik nog steeds geen lening kon krijgen, ben ik ze voor altijd dankbaar en ben ik ze veel verschuldigd voor het waarmaken van mijn dromen. Ze bieden zowel korte als lange termijnleningen aan binnen een looptijd van 1-50 jaar, terwijl ze een leenbedrag aanbieden variërend van $ 5000 - $ 500.000,00 met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole. Stuur een e-mail naar: angelloaninvestor20@gmail.com

    Website: https://www.angelinvestmentnetwork.us

    BeantwoordenVerwijderen
  34. If you don't mind a higher price tag and prefer the cleaner look of a closed cabinet - which hides the gas tank as well - the Napoleon is also a good buy. If you live in a windy area, we would also get the Napoleon (see the design differences between the two brands further down the page).

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gosloto Results 6/45. Want to know the Russia Gosloto 6/45 results? All 6/45 gosloto result for today has been announced today.Russia Gosloto

    BeantwoordenVerwijderen