woensdag 12 augustus 2015

HAAKPATROON UILTJE OP MAAN

HAAKPATROON  UILTJE OP MAAN
(Dit patroon mag niet verkocht worden)




Het patroon van de maan, wolk en sterren kan ik helaas niet met jullie delen want dat is van een kooppatroon van Mala Design en je kan het hier vinden
http://de.dawanda.com/search?q=mond+und+sterne+mala&quick_view_product=38526910
 
Of hier via een gratis uitleg op YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=EEssKSZ3mYw&feature=share

Voor de maan heb ik katoen garen gebruikt van Boekenvoordeel Pingouin lichtgrijs en haaknaald 3.

WAT HEB JE NODIG:
- 2 bollen katoen lichtgrijs
- 1 restje katoen dondergrijs voor de ster en vleugels
- 1 bol lichtroze katoen voor lijfje en ster
- restje wit katoen voor wolk en ogen
- Haaknaald 2,5
- Haaknaald 3
- Vulling
- 1 paar veiligheidsoogjes 10 mm
- naald
- lint
- visdraad

Hieronder wel het patroon van het uiltje, gehaakt met haaknaald 2,5:

OGEN 2x (in wit) Om de ogen mooi rond te krijgen raad ik aan om de punten waar je meerdert te laten verspringen ipv ze op dezelfde plek te haken
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
Afhechten en lange draad overhouden
De Veiligheidsoogjes pas bevestigen als ze op het lijfje zitten op de juiste plaats. Het achterkanten bevestig je namelijk aan de binnenkant van het lijfje.


LIJFJE (in licht roze):
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken, herhalen (42v)
8-24. vasten (42v)
25. 5v, 2v samen haken, herhalen (36v)
26-27. vasten (36v)
28. 4v, 2v samen haken, herhalen (30v)
29. 3v, 2v samen haken, herhalen (24v)
Plaats nu de gehaakte ogen en steek de veiligheidsoogjes door deze witte ogen en door het lijfje. Aan de binnenkant van het lijfje bevestig je het achterkantje. Vul nu pas je uiltje op.
30. 2v, 2v samen haken, herhalen (18v)
31. 1v, 2v samen haken, herhalen (12v)
32. 2v samen haken, herhalen (6v)
Verder opvullen.
Draad door overgebleven 6 steken halen, aantrekken en afhechten




OREN 2x (in licht roze)
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v samen haken, herhalen (8v)
Afhechten en lange draad overhouden
Op het hoofdje naaien

POOTJES 2x (in licht oranje)
2 tenen haken:
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2-4. vasten (6v)

Vervolgens:
5. Houd beide tenen tegen elkaar aan en haak met 12v aan  (12v)
6. vasten (12v)
7. 2v samen haken, herhalen (6v)
Draad door overgebleven steken halen en aantrekken en afhechten
Aan het lijfje naaien

VLEUGELS 2x (in donkergrijs):
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
Vleugels dubbelvouwen en aan het lijfje naaien

Met dezelfde kleur als de pootjes een snaveltje haken.
Met visdraad de sterren aan de maan vastmaken.






40 opmerkingen:

  1. Dankjewel weer voor het patroontje.
    Ik ben dol op uiltjes.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. Hartelijk dank !!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het patroontje, ik pin hem meteen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk patroon! Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk patroon alleen een foutje in de oortjes .. Laatste toer inplaats van 2v in 1 v is het 2v samenhaken ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow ja en miss een idee om er bij te zetten om hem eerst te vullen .. Niet sluiten dan de ogen maken en er opnaaien dan de vulling er weer uit en veiligheidsogen er in doen en vastmaken dan de vulling er weer in en het lijfje dichtmaken..
      Ik had het patroon dus mooi gevolgd met gevolg dat ik mn veiligheids ogen niet meer vast kon maken aan de binnenkant haha en de witte ogen wil er het beste op door hem eerst wel te vullen ;)

      Verwijderen
    2. Dag Janna, wat leuk dat je mijn patroon aan het haken bent. Ik zie alleen geen fout in de oortjes. Je moet daar niet minderen maar alleen meerderen. Wat bedoel je precies?

      Verwijderen
    3. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de volgorde. Heb het gelijk aangepast. Jammer dat jij daar nu niks meer aan hebt. Ik hoop dat het nu wel goed staat.
      Groetjes Jessica

      Verwijderen
    4. Als ik bij de oortjes 1v, 2v in de volgende haak en dat herhaal kom ik niet uit op 8 vasten maar op 18 v .. En dan krijg je een rond plat cirkeltje.. Als ik 1v,2vasten samenhaak herhalen kom ik op 8 vasten en krijg ik dus het bobbeltje bultje oortje :)

      Verwijderen
    5. Klopt! Nu snap ik het. Lig met keelontsteking op bed dus gooi het er maar op dat het daar aan ligt en ik nu niet zo helder ben. Fijn dat jij zo oplettend bent. Bedankt. Ik pas het aan. Groetjes

      Verwijderen
    6. Geen dank hoor tis dat ik ermee bezig was en er tegen aan liep haha heb em af nu dus op na de maan haha

      Verwijderen
    7. Mag ik vragen hoe je trouwens aan een vertaling van de maan van mala komt?

      Verwijderen
  6. Schattig uiltje. Wat leuk dat je het uiltje hebt gecombineerd met de maan, wolk en sterren. Zo is het echt leuk om in een babykamertje op te hangen. Dank je voor het ontwerpen en delen van het leuke patroon.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk! Ik heb dit direct gePINt. Dank je wel voor de tutorial en dat je deze met ons deelt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo'n leuke decoratie voor de kinderkamer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk bedankt voor het patroontje, ik zoek al zolang "de maan", mijn dochtertje gaat dit geweldig vinden. Bedankt om dit te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi! is het patroontje van de maan ook in het nederlands te verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee maar wel via een gratis filmpje op YouTube https://m.youtube.com/watch?v=EEssKSZ3mYw&feature=share

      Verwijderen
  12. Super leuk patroon. Ik wil hem heel graag in zijn geheel maken dus met maan, wolk en sterren. Ik kan echter nergens de andere patroontjes vinden en/of kopen. Kunt u mij misschien vertellen hoe ik hier aan kan komen. Ben al een hele poos aan zoeken en op diverse fb-pagina's gevraagd, maar helaas.
    U mag mailen naar t.velting@hotmail.com (reageer als is mij niet duidelijk helaas). Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kan je een gratis filmpje vinden https://m.youtube.com/watch?v=EEssKSZ3mYw&feature=share

      Verwijderen
  13. Vind het ook een super leuk patroon, en heb nog meer super leuke dingetjes gezien op je blog, maar heb jij het echt via die duitse site besteld? En hoe dan betaald? Durf het nog niet helemaal aan......
    Ik krijg het wel in een winkelmandje maar dan moet je inloggen, heb jij gewoon een account aangemaakt?
    Groetjes Esther, essagroen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben al net zo aan het zoeken denk ik, je kan ook via Facebook inloggen en dan bestellen.
      Helaas het betalen is een groot probleem, kan alleen via PayBal en die heb ik ook niet ggrrr

      Verwijderen
    2. Hier kunnen jullie een gratis filmpje vinden https://m.youtube.com/watch?v=EEssKSZ3mYw&feature=share

      Verwijderen
  14. Ik ben nu een hele middag bezig om te kijken of ik het patroon van de maan, sterren en de wolk kan bestellen.
    je kan alleen met Pay[al betalen, maar dat heb ik niet heb ook geen kreditcard.
    Ik wil het patroon zo graag. Kan ook nergens anders een patroon van een wolk, ster en maan vinden. Iemand een idee
    Ik wil hem echt graag maken voor me zoon en dochter die in juni een baby krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is it okay to sell finished products from this pattern? Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ofcourse you can Rachelle. Maybe you can show me the result at my fb site Troetels & Zo.

      Thanks for asking!

      Verwijderen
  16. Ik het patroon zondag via mijn zoon besteld, ,maar tot nu toe niets gekregen
    Hoe lang duur het voor het ongeveer binnen is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Corry, dat weet ik helaas niet meer? Kan je het niet ergens downloaden nu?

      Verwijderen
    2. Ja, ik heb het patroon inmiddels binnen duurde even ging van alles mis, maar het is er.

      Verwijderen
    3. ik wil ook graag het patroon in zijn geheel staat er ergens waar ik het kan gestellen

      Verwijderen
  17. Hallo, hartelijk dank voor je mooie ontwerp. Het patroon bij dawanda is enkel in het Duits, is dit ook in het Nederlands te verkrijgen? Ik maakte de maan volgens het filmpje, een cirkel met 6 verdelingen, maar de maan is bijna recht. Wordt er misschien een draad in getrokken om ze tot halve maan te vormen?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. erg leuke werk stukjes met genoegen naar gekeken ,bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank u voor het patroon van uiltje het is voor cadeau te geven aan mijn petekind

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Koenen sie mir bitte die Enleitung fuer den Mond mitteilen.Leider kann ich sie nicht finden.Ich habe die Eule gemacht.Sie ist sehr schoen geworden.Jetzt moechte ich auch den Mond haekeln.Ich waere Ihnen fuer die Anleitung dankbar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mag ik vragen hoe groot het uiltje ongeveer wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Pozdrav svima, svima onima kojih se to možda tiče, ovdje sam da podijelim opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio svoju financijsku slobodu od g. Davidsona Alberta. Dobio sam njegov kontakt od kolege na poslu i pokušao sam s njim, uvijek ću mu biti zahvalan što mi je pomogao da dobijem osigurani zajam kojim sam riješio svoje financijske probleme. Ako ste zainteresirani za dobivanje kredita, možete ga kontaktirati putem e-pošte: davidsonalbertloan@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen